2024-03-13 10:00PRESSMEDDELANDE

MARO kommer tillbaka till Nalen i höst efter slutsåld klubbkonsert

MARO 13 september 2024 Nalen

Den mångsidiga multiinstrumentalisten, låtskrivaren och producenten MARO från Lissabon återvänder till Nalen efter en snabbt slutsåld aprilkonsert i Nalen Klubb. Den 13 september intar hon Stora Salen för den svenska publiken som bara växer!

– Fler måste få uppleva MARO och därför är vi så glada över att kunna släppa en till konsert med den här spännande artisten – och den här gången på scen i maffiga Stora Salen, säger David Kristersson, konsertproducent på Nalen.

Biljettsläpp fredag den 15 mars klockan 11.00 på nalen.com.

Efter att ha examineras från Berklee College of Music 2017 påbörjade den portugisiska artisten MARO officiellt sin karriär 2018 och har sedan dess släppt fem album samt en EP. MARO har även varit en del av Jacob Colliers DJESSE World Tour 2019 som en del av bandet. MARO har öppnat för många framstående artister inklusive Jessie J, Charlotte Cardin och ¿Téo?, och dessutom sålt ut egna konserter i Portugal, Spanien, Brasilien, Mexiko och USA.

2020 lanserades ”ITSAME, MARO!” – ett projekt dedikerat till att främja samarbete på distans. Serien inkluderar 100 avsnitt med artister från olika musikaliska genrer, såsom Eric Clapton, Lennon Stella, The Paper Kites, Pablo Alborán, Lizzy McAlpine, Madison Cunningham, ANAVITÓRIA, Ivan Lins, Vitor Kley, Sílvia Pérez Cruz, Maria Gadú, Mayra Andrade, Rui Veloso, Lionel Loueke och många andra.

Nyligen vann MARO Festival da Canção 2022 och representerade sitt land på Eurovision med låten ”saudade, saudade”, vilket resulterade i en plats i topp 10. Hon har också släppt albumet ”can you see me?”, som visar en ny sida av henne själv med influenser från pop, trap, world och folk.

MARO:s senaste album ”hortelã” (april 2023) bjuder på en intim och avskalad version av hennes senaste låtar och befäster en folkmusikalisk akustisk närvaro. Huvudsakligen på portugisiska, spelades albumet in som en trio med de katalanska gitarristerna Darío Barroso och Pau Figueres.