2024-04-05 08:22PRESSMEDDELANDE

Irländska kvartetten framför episka "False Lankum" på Nalen

Lankum "False Lankum" Nalen Stockholm

False Lankum är ett episkt album bestående av tolv sammanlänkande låtar över 70 minuter. Den 2 november 2024 gästar kvartetten Lankum Nalen och Stora Salen för att framföra albumet i sin helhet i en imponerande liveshow.

Biljetter ute nu på nalen.com.

Den irländska kvartetten med Ian Lynch, Daragh Lynch, Radie Peat och Cormac MacDiarmada har stärkt sitt rykte bland Irlands viktigaste röster med släppet av deras fjärde, kritikerrosade album False Lankum (Rough Trade, 2023). Albumet nominerades till Mercury-priset och har introducerat deras musik för en skara hängivna nya fans.

Med inspiration från traditionella sånger och primitiva tekniker har bandet i False Lankum skapat en fördjupad, psykedelisk lyssnarupplevelse som inkluderar experimentella övertoner och dånande drönare förenade med klassisk låtskrivning, nära vokalharmonier och tidlösa berättelser.

Efter en rad utsålda konserter efter albumsläppet har Lankums liveshow utvecklats till en modern kraft där bandets akustiska instrumentation (uilleann pipes, fiol, dragspel, gitarr, tin whistle och slagverk) och nära harmoniserande sång rör sig mot en vid, kalejdoskopisk ljudvägg.

Konserten presenteras i samarbete med Luger.

Fler nya konsertsläpp på Nalen
MARO (PRT) | Fredag 13 september