2024-06-24 12:46PRESSMEDDELANDE

Dasha förvandlar Nalen till Dashville

Dasha Nalen Stockholm

På Nalen upplevs både den nya generationens blivande countrystjärnor och kultförklarade artister. I augusti gästar både virala Dasha och ikonen Rickie Lee Jones Nalen för varsin konsert i Stora Salen och inleder en fantastisk konserthöst.

Dasha tillhör den nya generationens blivande countrystjärnor, och hennes konstnärsskap kännetecknas av dess autenticitet, råa känslor och starka igenkännlighet. Det stora genombrottet kom med virala Austin förra året, som New York Times kallade för en av det årets signaturlåtar inom countryn. Hittills har hon släppt två album Dirty Blonde och What Happens Now? vilka båda har tagits emot med strålande kritik på andra sidan atlanten.

Den 12 augusti är förvandlar Dasha Sverige och Nalen till Dashville. Läs mer på nalen.com.

The New Yorker kallade den amerikanska musikern, berättaren och tvåfaldigt Grammy-belönade Rickie Lee Jones för “premiere song-stylist and songwriter of her generation”. Sedan släppet av hennes självbetitlade debut 1979, följt av det banbrytande albumet Pirates 1981 har Rickie Lee Jones inspirerat popkulturen.

Den 26 augusti kommer Rickie Lee Jones till Nalen och det finns ett fåtal biljetter kvar. Läs mer på nalen.com.

Rickie Lee Jones Nalen

Fler konsertnyheter från Nalen

J. BERNARDT (BEL) | 1 OKT

Från belgiska superduon Balthazar kommer J. Bernardt till Nalen den 1 oktober och bjuder på en intim konsert i Nalen Klubb.

KOFI STONE (GBR) | 30 OKT | Biljettsläpp onsdag 26/6 11.00

Efter turnerande med Loyle Carner och med nytt album i sikte kommer brittiska stjärnskottet Kofi Stone till Nalen den 30 oktober.

FANTASTIC NEGRITO (USA) | 9 NOV | Biljettsläpp onsdag 26/6 11.00

Fantastic Negrito, född Xavier Amin Dphrepaulezz, är en flerfaldigt Grammy-belönad och hyllad musiker som har gjort sig känd för sin unika mix av blues, soul och funk. I november kommer han till Nalen!

OCTOBER DRIFT (GBR) | 7 DEC

Det brittiska bandet October Drift har gjort sig ett namn med sin intensiva och popinfluerade rockmusik. Nu är de redo att inta Sverige med en spelning på Nalen den 7 december.

DARREN KIELY (IRL) | 7 FEB 2025

Darren Kiely spelar öppenhjärtig pop med ena foten i irländsk folkmusik och den andra i moderna tolkningar av densamma såsom Noah Kahan och The Lumineers. I februari nästa år kommer Kiely till Nalen med "the never been here before tour" och bjuder på folkinfuserad pop.

BABY LASAGNA (HRV) | 22 MARS 2025

Efter det banbrytande framträdandet på Eurovision Song Contest i Malmö 2024 har Baby Lasagna vunnit hjärtan hos musikälskare över hela Europa. Nu åker han på sin första stora Europaturné Meow Back Tour Spring 2025 med stopp i 21 städer – från Hamburg till Helsingfors, Zürich och Aten. Till Stockholm och Nalen kommer turnén den 22 mars 2025.

Se alla Nalens konserter här.

OM NALEN

I över hundra år har Nalen varit en samlings- och mötesplats i centrala Stockholm. I dag arrangeras här fler än 100 konserter och klubbar årligen och i den palatsliknande miljön hålls fester, möten och konferenser. Nalen Restaurang med ingång på hörnet av huset är en svensk bistro med ambition att bli en av Stockholms mysigaste kvarterskrogar. Nalen är ett dotterbolag till SAMI – Svenska Artisters och Musikers Intresseorganisation.

KONTAKTPERSONER

KARIN BERNHARDSSON