2024-01-12 08:06PRESSMEDDELANDE

Country- och americanafestival intar Nalen 2–3 februari

Country Got Soul @ Nalen

Med internationella stjärnor och nya artister som Magnus Carlson, Israel Nash, Lizzie No, Jobi Riccio Jesper Lindell och Scarlett Rivera förvandlas Nalen till ett country- och americanamecka under festivalen Country Got Soul den 2–3 februari.

I samarbete med Rootsy Music presenterar Nalen festivalen Country Got Soul i februari och fyller hela huset med svenska och internationella artister, band, dj’s och mycket mer. I Nalen Restaurang serveras en festivalanpassad meny.

Bland artisterna som gästar Nalen är hyllade musikern Israel Nash, vars hjärtskärande låtar och kraftfulla röst har fängslat fans över hela världen. Från andra sidan atlanten kommer också Lizzie No, Jobi Riccio, Dylan Earl och Ward Hayden.

Under hösten 2023 släpptes Magnus Carlsons efterlängtade album Brunnsvik Sounds som han har spelat in tillsammans med Jesper Lindell och hans band som är på god väg att etableras som Sveriges mest organiska och bästa liveband just nu. I storslagna Stora Salen får vi uppleva dem tillsammans under festivalens första kväll.

Country Got Soul @ Nalen

LINE-UP
Fredag 2/2
Magnus Carlson med Jesper Lindell och hans band [SWE]
Ole Kirkeng [NOR]
Our Man In The Field [GBR]
Jesper Lindell & Scarlett Rivera [SWE/USA]
Lizzie No [USA]

Lördag 3/2
Ward Hayden [USA]
Mira Ray [SWE]
Jobi Riccio [USA]
Dylan Earl [USA]
Israel Nash [USA]
Iron Country Sisters [FIN]

Vad: Festivalen Country Got Soul @Nalen
När: 2–3 februari 2024
Spelschema: TBA
Biljetter: Biljetter till fredag & lördag köps på nalen.com. Tvådagarsbiljetterna är slutsålda.
Samarbetspartners: Rootsy Music

Läs mer om festivalen här.